Cum să te asiguri că ai făcut alegerea corectă a formaţiei pentru evenimentul tău

Există mai multe chei de verificare, ne vom opri asupra celor mai importante. Felul în care arată site-ul şi materialele de prezentare ale unei trupe reprezintă o subtilă carte de vizită, ca felul în care te îmbraci pentru o întalnire. Iar la argumentul “suntem foarte buni în ceea ce facem, nu contează materialul de promovare” aş răspunde “atunci de ce ne mai îmbrăcăm frumos la un eveniment, suntem cine suntem, putem participa, aşadar, la o petrecere şi în pijama”. Parcă nu e chiar aşa. Organizarea materialului de promovare vă oferă un indiciu despre logica, preocuparea pentru detaliu, despre profesionalismul respectivei trupe. Dacă materialele de promovare sunt de-a valma, fără cap şi fără coadă, puteţi fi siguri că şi în capul lor e la fel. Şi nu vreţi să experimentaţi creativitatea fără organizare la evenimentul vostru. La polul opus se află acele clipuri spectaculoase unde niste imagini foarte animate, care pot fi luate de oriunde sunt ilustrate de o muzica generică, nu de muzica de la eveniment. Creativitatea unui editor de montaj poate oferi un clip de mare ținută în care, însă, muzica nu e a trupei iar imaginile sunt luate de pe net. Gandiți-vă: ce informații concrete îmi oferă acest clip despre formație? Cum arată acesta în realitate, cum sună? De ce oare nu a optat acest band pentru un clip de prezentare cu imagini reale din evenimentele la care a cântat? Sunt importante şi părerile celor care au participat la evenimentele respectivei trupe, sunt mai credibile înregistrarile video, textele scrise nu prezinta garanţia că sunt reale, mai ales dacă ele seamănă între ele. Pentru a vă convinge, dacă aveţi dubii, cel mai bine ar fi să cereţi o vizionare. Sigur, nu veţi fi invitaţi să îi ascultaţi la un eveniment, nu ar fi politicos pentru gazde să primească străini la evenimentul lor privat, dar în sala de repetiţie ar trebui să se poată. Un alt reper ar putea fi sala de evenimente sau organizatorul de eveniment? Și da și nu, poate fi o cheie înșelătoare. Am discutat cu un patron de sală de evenimente despre un posibil parteneriat şi raspunsul a fost “eu nu mai recomand pe nimeni, formaţia pe care am recomandat-o a falsat, a fost foarte slaba”. Total greşit. Un organizator de nunţi sau o sala de evenimente care se respectă trebuie să poată face recomandări pertinente. Acest patron trebuia să verifice la sânge ceea ce recomandă si să poată ajuta clienţii cu un sfat corect, în asta constă valoarea adăugată a unui organizator de evenimente profesionist. Pe de altă parte, dacă acest patron încasează un comision pentru recomandare, s-ar putea să va treziți cu ceva ce nu v-ați dorit. De aceea trebuie luate în considerare mai multe tipuri de verificare. Nu în ultimul rând bugetul este un criteriu. Încercaţi să vedeţi cât v-ar costa diversele variante, în diverse combinaţii. Trupă de cover-uri plus solist de muzica populară (care probabil vine cu negative, ceea ce scade calitatea prestației), plus DJ, plus sonorizare, scenă, lumini samd. Şi vedeţi ce primiţi de banii daţi, nemaipunând la socoteală bătaia de cap de a-i organiza voi pe ei, pentru că fiecare îşi ştie treaba lui, iar voi doriţi un eveniment unitar care să curgă de la sine, aveţi atâtea alte chestii pe cap. E o vorbă din bătrâni “doi lei dai, de doi lei ai”. Un eveniment special merită un mic efort financiar pentru că, aşa cum ştim, muzica e coloana vertebrală a unui eveniment, e lucrul care face ca o petrecere să fie memorabilă sau nu, indiferent de calitatea mesei sau de ţinuta adoptată. În final, nu uitaţi să vă ascultaţi intuiţia. E un mare profesor! Noi va dorim din suflet un eveniment de nota 10!